Descriere
Go-giver. O scurtă poveste despre o idee remarcabilă de afaceri. (The Go-Giver. A Little About a Powerful Business Idea) este o poveste inspiratoare extraordinară despre dăruire, exprimată prin intermediul câtorva lecții, etape, trepte de dezvoltare, pe care personajul principal le îndeplinește cu succes în căutarea „secretului comercial”.Inițial, Bob Burg a avut ideea de a scrie o parabolă intitulată Go-giver. I-a propus-o lui John David Mann, alături de câteva pagini de notițe și scene schițate. Ideea centrală – puterea de a fi o persoană care se dăruiește și adaugă valoare vieților celorlalți – a rezonat puternic în amândoi. De acolo au lăsat povestea să se desfășoare. Odată ce au pornit, John schița o scenă sau un capitol, le transmitea prin e-mail lui Bob și vorbeau la telefon improvizând împreună. Principiile prezentate în această carte au fost inspirate din experiențele și observațiile autorilor, în afaceri și în viață, și din înțelepciunea și experiența multor profesori. Când au început să scrie, nu aveau lămurite Cele Cinci Legi și nici măcar nu știau că vor fi cinci.Majoritatea personajelor din poveste sunt inspirate de persoane cunoscute celor doi autori. Multe din experiențele din poveste, deși ficționale, reflectă evenimente la care au fost martori sau pe care le-au avut ei înșiși.Succesul este un rezultat al unor obiceiuri specifice de acțiune: crearea valorii, influențarea vieților oamenilor, punerea pe primul loc a intereselor oamenilor, autenticitatea și smerenia de a rămâne deschis spre a primi.A avea un „spirit darnic” înseamnă să aveți încredere că atunci când vă focalizați asupra celorlalți, vă sunt satisfăcute și dumneavoastră nevoile. A fi o persoană bună (oricum s-ar defini asta) contează foarte mult. Însă nu asta vă determină venitul. Banii nu sunt o măsură a bunătății sau valorii voastre; sunt o măsură a impactului vostru. Un „spirit darnic” nu este unul al sacrificiului de sine, co-dependent sau de martir. Să plasați interesele celorlalți înaintea propriilor interese, „să vă determinați câștigul în funcție de cealaltă persoană”, nu înseamnă să vă negați propriile nevoi și interese. Înseamnă să aveți încredere că atunci când vă focalizați asupra celorlalți, vă sunt satisfăcute și vouă nevoile. Și cum oamenii ajung să vă cunoască drept cineva care ține mai întâi la interesele celorlalți, exact asta se va întâmpla.Pat Williams, autor al cărții „Leadership Excellence” (Excelența în leadership); vicepreședinte executiv la Orlando Magic: „Go-giver a făcut o asemenea vâlvă, încât un CEO o cumpără cu teancul pentru întreaga sa organizație. Cartea explorează un adevăr universal: dăruitul și primitul nu sunt idealuri care se exclud reciproc.”Temple Hayes, autorul cărții „When Did You Die?” (Când ai murit?): „Cea mai adâncă dorință a noastră este să fim învățați și transformați de către învățături în forma lor cea mai simplă. Burg și Mann au stăpânit arta povestirii, întorcându-ne la sacralitatea strămoșilor noștri – să dăruim, să trăim și să prosperăm, în timp ce ne exprimăm atașamentul față de bunul-simț.”Michael E. Gerber, autorul cărții „The E-Myth” (Mitul întreprinzătorului): „Go-giver face tot ce aș vrea să facă o carte bună. Povestea m-a captivat de la primul până la ultimul cuvânt. Lecțiile pun degetul pe rană iar și iar. Asta fac cărțile bune! Așa face cartea asta. Citește-o până la ultimul cuvânt.”Publisher’s Weekly: „O lectură rapidă, în spiritul cărților The Greatest Salesman in the World (Cel mai vestit vânzător din lume) și The One Minute Manager (Antreprenor la minut). Burg și Mann scriu într-un stil informal, simplu, care oferă interpretarea unei persoane muncitoare a vechiului dicton «dăruiește și vei primi».”Fostă personalitate de televiziune și reprezentant de vânzări de top, Bob Burg vorbește pentru corporații. Organizații și la conferințe de leadership și vânzări din toată lumea, pe subiecte de la baza cărților Go-giver (cărțile auxiliare „Go-giver-ii vând mai mult” și „Liderul Go-giver”). Adresându-se unor audiențe variind între șaizeci și șaisprezece mii de oameni, Bob Burg a împărțit scena cu unii dintre liderii de afaceri de top din zilele noastre, personalități din broadcasting, antrenori, sportivi și lideri politici, printre care și cu un fost președinte al Statelor Unite ale Americii. El este, totodată, autorul cărții „Din adversari, aliați”(Adversaries into Allies) și al clasicei „Recomandări nesfărșite”(Endless Referrals), care s-a vândut în peste un sfert de milion de exemplare și încă este folosită azi ca manual de trening în multe corporații. A fost plasat de Asociația Americană de Management, în Top 30 cei mai influenți lideri de opinie în afaceri în anul 2014.John David Mann scrie de peste treizeci de ani despre afaceri, leadership și legile succesului. Ca elev de liceu, a condus un grup de prieteni în crearea propriului liceu de succes. După ce s-a consacrat ca violoncelist de concert și compozitor laureat, a consolidat o organizație cu vânzări de multe milioane de dolari, cu peste o mie de oameni, înainte de a se îndrepta spre scris și publicare. Pe lângă faptul că este autorul cărților din seria „Go-giver”, Mann este, totodată, coautor al cărții „Previziune fulger”(Flash Foresight) și „Cercul roșu”(The Red Circle). Cartea „Preia conducerea”(Take the Lead), scrisă alături de Betsy Myers, a fost numită, de către Tom Peters și Washington Post, Cea mai bună carte de leadership din 2011.